Een oase van rust tijdens de storm

Gepubliceerd op 24 juni 2020
Een oase van rust tijdens de storm

In deze onzekere tijd vragen vele ondernemers zich af hoe de toekomst van hun onderneming eruit ziet. Sterker nog, sommige ondernemers vragen zich zelfs af in hoeverre er nog een toekomst is voor hun onderneming.

In deze onrustige tijd moeten er vele ballen in de lucht gehouden worden. Over het algemeen lukt dit goed, maar wij zien dat in sommige gevallen hulp en inzicht meer dan welkom is.

Eén van de oplossingen die wij bij Bentacera bieden, is meer rust rondom de administratie. Wanneer je zorgt voor een administratie die periodiek (liefst dagelijks) up-to-date is, dan heb je daar in ieder geval even geen omkijken naar. Sterker nog, je kunt de actuele en historische cijfers gebruiken om sneller en beter onderbouwde beslissingen te nemen.

Yuki en Comandi

Mocht je als ondernemer behoefte aan deze cijfer-inzichten hebben, dan biedt Bentacera een scenarioplanning doormiddel via Yuki en Comandi.

Yuki is een boekhoudpakket waarbij je een groot gedeelte van je administratie kunt automatiseren. Er zijn vele koppelingen mogelijk, denk hierbij aan koppelingen met banken, facturatieprogramma’s (ook via Yuki zelf), lonen en kassa’s. Het enige wat je hoeft te doen, is het aanleveren van inkoopfacturen. Het Yuki-team doet de rest door je administratie bij te houden. Doordat een groot deel automatisch gaat, heb je dagelijks inzichtelijk hoe jouw onderneming ervoor staat. Yuki kan gebruikt worden in combinatie met het programma Comandi. Dit is een softwarepakket dat periodiek de cijfers vanuit Yuki kan halen. Hierdoor kun je als ondernemer door middel van actuele cijfers beslissingen nemen die in de toekomst van belang kunnen zijn. Je kunt Comandi volledig naar wens instellen, het gaat erom wat voor jou als ondernemer belangrijk is.

Wanneer je gebruik maakt van deze scenarioplanning of actuele cijfers, kunnen wij daarop verschillende informatie verstrekken. Een paar voorbeelden:

1. Hoe hoog is mijn omzetverlies ten opzichte van deze periode in 2019? Welke regelingen zijn voor mij van toepassing? Zie hiervoor onze speciale coronapagina.
2. Wat zijn mijn personeelskosten, en wat is mijn geschatte nieuwe omzet per personeelslid bij aanname van een nieuw personeelslid?
3. Hoe zien mijn cijfers eruit bij een omzet daling/stijging van bijvoorbeeld 20%?

Bij voorgenomen besparingen; wat leveren deze besparingen mij op de langere termijn op?

Bentacera kan jou dus op bovenstaande manier(en) helpen bij het creëren van de nodige administratieve rust in alle hectiek. Heb je interesse in de mogelijkheden voor jouw onderneming? Neem dan gerust contact met ons op via 088-3210602 of door middel van onderstaand contactformulier. Wij helpen je graag verder.

Bennie Meijerink

Wij maken tijd

  • De zaken goed op een rij hebben
  • Grip op processen krijgen
  • Betere balans tussen leven en werken
  • Wij maken tijd door te bentaceren!

Alles in de cloud

bentaceraapp

Alles op één plek: de Bentacera cloud!

Meer weten?