YES! We krijgen weer meer speelruimte, maar wat nu?

Gepubliceerd op 25 mei 2020
YES! We krijgen weer meer speelruimte, maar wat nu?

Na een aantal weken van ‘intelligente lockdown’ krijgen wij als inwoners van Nederland steeds meer vrijheid. Dit betekent voor jou als ondernemer dat er weer kansen ontstaan om te doen waar jij goed in bent, namelijk ondernemen!

Kansen en mogelijkheden genoeg

De ‘anderhalve meter economie’ heeft invloed op iedere sector. Ondernemers moeten zich houden aan de geldende maatregelen en tegelijkertijd hun diensten aanpassen om waarde te creëren. Dit vraagt om een bepaalde mate van creativiteit. Bij Bentacera zien we mooie initiatieven ontstaan van ondernemers, ook al vergt dit het nodige aanpassingsvermogen, lef en doorzettingsvermogen. Niet alleen van jou als ondernemer, maar ook van jouw medewerkers. Wat speelt er bij hen en wat houdt hen bezig in deze tijd? Iedereen wordt op een bepaalde manier geraakt door deze crisis. Een goed gesprek hierover kan zorgen voor helderheid en begrip voor elkaars situatie. Daarnaast kan het ook leiden tot nieuwe kansen en mogelijkheden.

Flexibiliteit

Als je straks weer kunt en mag ondernemen, dan wil je jou en jouw bedrijf daarop richten. Heb jij al nagedacht over de volgende vragen?
· Bestaat jouw personeelsbestand nog wel uit het juiste aantal mensen?
· Heb je teveel mensen of juist te weinig? Lukt het maar niet om die medewerker te vinden die jij zoekt?
· Heb jij straks nieuwe mensen nodig, maar kom je niet aan de sollicitatieprocedure toe?

Ben je (nog) niet groot genoeg om iemand voor jouw personeelszaken aan te nemen, maar vind je het wel belangrijk? Vanuit het HR-adviesteam helpen we jou graag verder. Heb je behoefte aan iemand die met je meekijkt en meedenkt, wens je ondersteuning bij het uitvoeren of opzetten van beleid of zoek je iemand die jouw personeelsmedewerker of personeelsadviseur tijdelijk vervangt? Op interim basis kunnen we jou op flexibele wijze van dienst zijn. Jij bepaalt hoe vaak, hoelang en wanneer jij een beroep doet op de expertise van de HR-adviseur. Zelfs in deze ongewone en moeilijke tijd ontstaan kansen en mogelijkheden. Ook om stappen te zetten op het gebied van personeelsadministratie of -beleid.

Twee voorbeelden van onderwerpen waarbij een HR-adviseur kan ondersteunen:

Gesprekken: Wil jij graag met je medewerker in gesprek, maar vind je het lastig om het gesprek te starten, op gang te houden of goed vast te leggen? Onze HR-adviseurs begeleiden en ondersteunen je graag.

Profielen: Wil je helderheid creëren over taken en verantwoordelijkheden van je medewerkers? En wil je, in overleg met je medewerkers, duidelijkheid scheppen over de verwachtingen over en weer? Profielen met daarin taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden zorgen voor duidelijkheid. Hierdoor kun jij je als ondernemer richten op andere aspecten binnen jouw bedrijf. Hierdoor bespaar je tijd en ontstaat focus binnen jouw bedrijf. Heb jij hulp nodig bij het opstellen van deze profielen of weet je niet precies wat je van je medewerkers verwacht? Onze HR-adviseurs denken graag met je mee.

Kortom, heb jij vragen of ben je geïnteresseerd in één van onze diensten vanuit team HR, neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via 088 3210 700 óf door middel van onderstaand contactformulier.

Zorg dat je als ondernemer zichtbaar blijft voor jouw personeel, ook als het uitzicht even ontbreekt!

Sanne Rikst Reijenga

Wij maken tijd

  • De zaken goed op een rij hebben
  • Grip op processen krijgen
  • Betere balans tussen leven en werken
  • Wij maken tijd door te bentaceren!

Alles in de cloud

bentaceraapp

Alles op één plek: de Bentacera cloud!

Meer weten?