Alles wat je aandacht geeft gaat groeien

Gepubliceerd op 23-9-2020 12:53:38

Dagelijks spreken wij ondernemers en waar het afgelopen maanden ging over de steunmaatregelen is daarin na de vakantie verandering gekomen. Ondernemers willen weer gaan bouwen aan de toekomst. De focus ligt op de toekomst en de negatieve spiraal wil men ombuigen naar nieuwe successen. De vraagstelling naar ons, adviseurs van een accountants- en advieskantoor, is ook gewijzigd.

Je kan tenslotte het verleden niet meer veranderen, maar wel werken aan de toekomst. Je meer kunnen focussen op de dingen die jouw persoonlijk en je bedrijf tot een succes maken. Maar ook kunnen sturen op de juiste en betrouwbare informatie. Je product en/of dienst verkopen met de verkoopprijs dat bij jouw bedrijf en ambities past. De vraag is natuurlijk wel of je de kostprijs van je product en/of dienst goed hebt. Daarnaast vragen veel ondernemers zich af heb ik wel de juiste man op de juiste plek of moet ik gaan reorganiseren.

In de loop der jaren bouwen bedrijven hun klantenportefeuille uit. In hoeverre is de ondernemer met het aannemen/toelaten van nieuwe klanten, zijn ‘ideale klantbeeld’ trouw gebleven? En wat heeft dit voor impact op het bedrijf? Als je met een ondernemer het bedrijfsproces, de workflow en de doorlooptijden hebt geanalyseerd, kunnen er conclusies getrokken worden en kan er een actie- en verbeterplan worden opgesteld. Met een gedegen analyse van de huidige situatie krijgt de ondernemer een beeld van de gewenste en toekomstige situatie. Daag ons eens uit om uw ambities inzichtelijk te maken.

Het succes van het bedrijf zit ‘m vaak in hoe dicht een ondernemer blijft bij deze oorspronkelijke drive, keuzes en vragen. Afgelopen jaar hebben we gezien dat de praktijk weerbarstig is en veel plannen moeten worden bijgesteld. Wij stellen onderstaande vragen continu en daarmee zetten wij onze ondernemers aan het denken te zetten met bijvoorbeeld onderstaande vragen:

  • Wat is jouw ambitie, waar krijg je als ondernemer echt energie van?
  • Hoe verhoudt zich dit tot waar je nu dagelijks mee bezig bent?
  • Wat is jullie visie op de markt en hoe past jouw bedrijf in deze visie?
  • Welke concrete doelstellingen heb je?
  • Wanneer ben jij tevreden, of, wanneer ben jij voor jouw gevoel succesvol?
  • Wat is het onderscheidende vermogen van jouw bedrijf?
  • Wat is het bestaansrecht van het bedrijf, of, waarom bestaat jouw bedrijf over 2 of 3 jaar nog?

Met een gedegen analyse van de huidige situatie krijgt de ondernemer een beeld van de gewenste en toekomstige situatie. Daag ons eens uit om uw ambities inzichtelijk te maken.
In drie stappen naar grip, focus en een beter rendement.

Bijlage blog Ruud en Jan

Wij maken tijd

  • De zaken goed op een rij hebben
  • Grip op processen krijgen
  • Betere balans tussen leven en werken
  • Wij maken tijd door te bentaceren!

Alles in de cloud

bentaceraapp

Alles op één plek: de Bentacera cloud!

Meer weten?