3 tips voor een vliegende start na de zomer!

Gepubliceerd op 27 augustus 2019
3 tips voor een vliegende start na de zomer!

“Hoe staat mijn organisatie ervoor en ga ik mijn doelen voor dit jaar wel halen?”. Je bent niet de enige ondernemer die deze vraag stelt nu de zomer achter de rug is en alle werkzaamheden weer beginnen. En minstens zo’n belangrijke vraag: "wat kan ik nu nog doen om mijn doelen te behalen?” Hieronder drie tips voor een vliegende start na de zomer.

1. Schrijf je ambities op
Van tijd tot tijd is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen: wat wil ik nou (echt)? Zo vlak na je vakantie is daar een mooi moment voor. Wanneer je goed over deze vraag nadenkt, wakkert dit je intrinsieke motivatie aan om weer helemaal voor je ambities te gaan. Dit is van wezenlijk belang voor jezelf, maar ook voor je werknemers en voor je klanten. Wanneer je ambities duidelijk zijn, kun je dit vertalen naar een missie en een visie. Deze missie en visie vormen de dagelijkse drijfveer voor alles wat je doet. Bovendien kan dit de drijfveer zijn voor je klanten om bij jou te kopen.

2. Maak je ambities concreet
Wanneer je ambities en doelstellingen duidelijk zijn, begint het pas echt. Deze ambities dienen doorvertaald te worden naar concrete en duidelijke doelen die nagestreefd worden door de hele organisatie. Dus bedenk wat je wilt bereiken en maak dit concreet voor jezelf, je medewerkers en alle (andere) facetten in je bedrijfsvoering.

3. Vier behaalde doelen met je medewerkers
Om je successen te kunnen vieren, is het van groot belang dat je weet hoe je ervoor staat. Oftewel: maak inzichtelijk in hoeverre ambities gerealiseerd zijn. Wanneer doelen behaald zijn, vier dit dan ook. Je hebt immers iets bereikt wat jij en je organisatie graag wilden! Maak ook inzichtelijk waarom dit doel behaald is, zodat je daarvan kunt leren bij de andere doelen die jij en je organisatie nastreven.

Door na de zomer te starten met bovenstaande tips zul je merken dat iedereen meer voldoening uit zijn werk haalt. Deze voldoening is een essentieel ingrediënt om succesvol te zijn. Maak dus meteen gebruik van één van de voordelen van vakantie: ruimte en inspiratie om nieuwe plannen te maken om daarmee ambities te realiseren!

Nieuwsgierig geworden?
Wij informeren, faciliteren en adviseren je graag bij jouw bedrijfsvoering. Dankzij onze nauwe betrokkenheid, onze persoonlijke benadering en doorvertaling van jouw ambities naar behapbare doelstellingen, kunnen wij je helpen met groeien.

Zo werken wij
Laten we elkaar eerst beter leren kennen onder het genot van een kop koffie (uiteraard geheel vrijblijvend). Tijdens zo’n eerste kennismaking bespreken we al jouw behoeftes. Wanneer er een klik is, gaan we over tot een analyse. In zo’n analyse wordt jouw organisatie in zijn geheel doorgelicht om structurele groei mogelijk te maken op basis van de gezamenlijke bevindingen en nieuwe inzichten. Bovendien vormt de analyse de basis om samen met ons een groeitraject in te gaan.

Bijlage blog Ruud en Jan

Hoe kunnen wij helpen?

Bij tip 1: schrijf je ambities op
Groeitraject: Strategie
Een duidelijke koers helpt jou om effectief en efficiënt te werken. Maar vooral ook om op termijn te komen waar je graag wilt zijn. Wij helpen graag met het scherpstellen van jouw doelen en ambities voor de toekomst. Met dat toekomstbeeld in ons achterhoofd, gaan we samen aan de slag om jouw organisatie op de juiste manier in te richten. Hierdoor helpen we je doelgericht aan de toekomst te werken.

Bij tip 2: Maak je ambities concreet
Groeitraject: Organisatieontwikkeling
Gezamenlijk kijken we hoe we jouw organisatie zo kunnen laten werken dat deze efficiënt bijdraagt aan de realisatie van de doelstellingen en ook aan de ontwikkeling van je medewerkers. Zo maken we je ambities concreet in je organisatie waardoor je niet het gevoel hebt dat de organisatie tegen je werkt maar dat de organisatie juist voor je werkt. De manier van organiseren faciliteert het halen van je doelstellingen.

Bij tip 3: Vier behaalde doelen met je medewerkers
Groeitraject: Rendementsverbetering
Met het Management Kompas Systeem (MKS) leggen we de focus op de twee tot vijf belangrijkste ‘resultaatbepalers' (KPI’s) binnen jouw organisatie. Op deze manier krijg je grip op je organisatie en is het mogelijk elke week je dashboard in te zien op 1 A4. Deze grip en inzichten leverden bij negen van de tien organisaties binnen drie maanden een hogere winst als resultaat. Kortom: resultaat door inzicht en dat mag (moet) je vieren!

J.R. Talsma van Bouwbedrijf H.J. Talsma en Zonen B.V. over onze trajecten

“De samenwerking met Bentacera-adviseurs is ons erg goed bevallen. Wij wisten van tevoren wel wat onze problemen waren, maar hadden de kennis niet in huis om dit zelf op te lossen. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een bedrijf dat ons kon helpen met onze vraagstukken. Bentacera heeft het boven verwachting goed gedaan. Wat ze beloofd hebben qua rendementsverbetering, hebben ze méér dan waargemaakt. Wij kunnen de Bentacera-adviseurs van harte aanbevelen bij organisaties/instellingen/bedrijven om de bedrijfsvoering beter te krijgen, zowel op organisatorisch als financieel gebied. Een echte aanrader!”

Subsidiemogelijkheden

Op moment van schrijven zijn er diverse subsidiemogelijkheden die vaak 50% van de kosten van een traject dekken. Neem snel contact met ons op via 088-3210800 óf door middel van onderstaand contactformulier om te kijken wat er in jouw situatie van toepassing is.

Ruud Koehof en Jan Spoelstra (Bedrijfskundig Adviseurs bij Bentacera)

Wij maken tijd

  • De zaken goed op een rij hebben
  • Grip op processen krijgen
  • Betere balans tussen leven en werken
  • Wij maken tijd door te bentaceren!

Alles in de cloud

bentaceraapp

Alles op één plek: de Bentacera cloud!

Meer weten?